Szinte mindenki Instagram lázban ég!
Ez valahol érthető, hiszen ez az a legújabb Social Media platform Magyarországon, amely nagyjából 1 év kezdett szárnyalni. A világon persze nem akkora újdonság, hiszen évekkel ezelőtt a Facebook megvette 1 milliárd dollárért, tehát már akkor biztosan tudott valami különlegeset! (Megjegyzem, éppen a múlt héten hagyta ott a két Instagram alapító a Facebookot, mert valamilyen üzleti elvekkel nem értettek egyet. A hírt mi is közzé tettük, így most erről felesleges lenne többet beszélni.)
De hagyjuk a részleteket és a pletykákat, az Instagram egy feltörekvő, új és érdekes médium a magyar piacon. Érthető a felfokozott érdeklődés iránta.
Sokakat izgat és ma is az egyik legfontosabb kérdés:
Hogyan lehet az Instagramot befogni az üzleti céljaink érdekében?
- Pontosan tudnod kell ki a te célközönséged!
(Buyer Persona! Tudod, tanultuk, ha minden igaz meg is csináltad a sajátodat.)
Tudnod kell, a Te célközönséged ott van‑e az Instagramon?
Hogyan, és mire használja?
Itt a grafikonon a korosztályok megoszlását látod.
Tudnod kell, hogy a Te vásárlóid ott vannak‑e az Instán?
A miénk alig, tehát mi ezért toltuk egy kicsit az ismertetését. De úgy tűnik egyre nagyobb az igény, hiszen a Te célközönséged nem a mi célközönségünk és érthetően Téged a sajátod érdekel.
No pont ezért született ez az írás. 😉 - Fontos információk, amiket meg kell szerezned!Vannak‑e a Te cél piacodon, influencerek?
Kik azok?
Mekkora a követő táboruk?
Mekkora az aktív követők nagysága?
Mennyi pénzért vagy egyéb szolgáltatásért hajlandók veled üzletet kötni?Az influencereknél nem csak a követők száma a fontos, hanem az AKTÍV követők!
Akik valóban reagálnak is!
Tehát előfordulhat az, hogy valakinek ugyan kevesebb követője van, de ők aktívabbak és így értékesebbek! - Hogyan vigyem az Instagramról az érdeklődőket az oldalamra?
Ugye, ott van a bökkenő, hogy az Insta posztokba nem lehet direkt linkeket betenni.
No akkor hogyan, és mit csináljunk?
Azt tudjuk, hogy a saját biográfiánkra lehet irányítani az embereket!
Oda, és csak oda, pedig be tudunk tenni egy oldal, vagy egy YouTube linket, ahol el tudjuk mondani a céljainkat.
Egy dolog nagyon fontos, hogy pontosan tudd, mit akarsz promotálni!
Itt nem fér bele 213 féle termék, vagy szolgáltatás!
Egy nagyon jól célzott bemutatkozás kell, és abban egy nagyon pontos és világos üzleti cél.
A bemutatkozásnál pedig, rögtön az elején sződd bele a linkedet a szövegbe!
Tehát nem a végén, hogy „Kattints ide, ha többet akarsz tudni!”
A berakható linkek száma is korlátozva van, tehát légy tömör és lényegretörő!
A felsorolás tömörségű biográfia még jobban konvertál!
Tehát pontokba szedett tömény tartalom. Semmi líra és mellébeszélés.
Miért jó ez Neki, hogy ide kattint!
Ez által tudsz forgalmat (érdeklődőt) vinni az oldaladra, vagy az értékesítési tölcséredhez.
Itt van két bevált módszer:
(Jeremy McGilvrey – Az Instagram titkok című könyv szerzőjétől)
„Két módja van annak, hogy kiposztold a linked:
Az első az, hogy a linket beépítsd a bemutatkozásodba.
Előre be kell állítanod a bemutatkozásodat,
hogy maximális értéket tudj szerezni
az Instagram oldaladra irányított forgalomból.
Amikor a bemutatkozást írod, kezdd a „miérttel”.
Itt az emberek megtudhatják, hogy miről is szól a márkád.
Ennek egybe kell esnie a promócióddal.
Ezután ki kell emelned a hirdetett terméked előnyeit.
Az emberek felmennek az oldaladra és azt szeretnék látni,
hogy a márkád egyezik azzal a promócióval, ami a weboldaladra irányította őket.
Végül, de nem utolsó sorban kristálytiszta cselekvésre való
felhívást kell adnod a látogatóidnak, ami elmagyarázza nekik,
hogy pontosan mit is kapnak, ha rákattintanak a linkedre.
Nem kell, hogy a bemutatkozásod borzasztóan hosszú legyen
(egy vázlatos, pontokba szedett felsorolás sokkal jobban működik).
Lényegében elásod a linkedet és csökkented a weboldalad forgalmát,
ha a linket egy hosszú bemutatkozás aljára szúrod be.
Tedd az emberek számára láthatóvá ezt az információt anélkül,
hogy végig kellene görgetniük a profilodon vagy bemutatkozásodon.
A link az utolsó dolog lesz a bemutatkozásodban és rögtön láthatónak kell lennie.
A linknek kapcsolódnia kell a márkanevedhez és ha lehet,
a termékedhez is, de legalább a termékedhez kapcsolódjon.
Ha egy bizalmi terméket árulsz és a linkedben szerepel a „bizalom” szó,
akkor ez drasztikusan növelni fogja az átkattintási arányt.
Miért? Mert az emberek pontosan fogják tudni,
hogy mit várhatnak, ha rákattintanak a linkre.
A második, sokkal erősebb stratégia az,
ha fizetsz egy Instagram véleményvezérnek,
hogy a linkedet az ő saját bemutatkozásában reklámozza.
Ebben az esetben ügyelj arra, hogy a te bemutatkozásodban
is ugyanúgy meglegyen a link, ugyanazzal a cselekvésre hívó üzenettel,
mint ami az Instagram véleményvezér bemutatkozásában van.
Azt tapasztaltam, hogy egyes Instagram véleményvezérek
nem hajlandók betenni a linket a bemutatkozásukba;
aki viszont igen, az egy kis extrát kér érte.
De fizesd meg az árát, megéri. Tégy egy erőfeszítést, vedd rá,
hogy csináljon olyan ajánlást vagy promóciót, ahol arra kéri a követőit,
hogy kattintsanak az ő saját bemutatkozásában található linkre.
Többször is próbáltam ezt a technikát és háromszoros
forgalmat hoz az értékesítési csatornámra,
amikor az Instagram véleményvezér teszi ki a linket a bemutatkozásába.
Végül, de nem utolsó sorban gondoskodj olyan szoftverről,
amivel követni lehet a linkre kapott kattintásokat.
A Google Analytics típusú tradicionális eszközökkel az a baj,
hogy nem mindig tudják pontosan követni a forgalmat,
ha egy linkre kattintva a kívánt oldal egy külön ablakban nyílik meg.
Olyasvalamire van szükséged, ami extra követési réteget
biztosít neked a linkre való kattintásokat illetően.
Ezért is tudom ajánlani a Bit.ly nevű ingyenes szolgáltatást,
ami lehetővé teszi, hogy pontosan kövesd a linkre való kattintásokat.
Amikor létrehozol náluk egy fiókot, könnyedén tudod nyomon követni
azt a forgalmat, ami az Instagram ajánlásaidra vagy promócióidra érkezik.
Nagyon egyszerű felállítani, nem is kell aggódnod egy esetleges
meredek tanulási folyamat miatt. Nyomon követhetsz kattintásokat
különböző Instagram véleményvezérektől is és láthatod,
hogy melyikük tereli a legtöbb forgalmat a weboldaladra vagy értékesítési csatornádra.”
Az influencerek-ről mi eddig keveset beszéltünk. Ez a téma is úgy nagyjából egy éve került Magyarországon a figyelem középpontjába. Működik itt is, de nem biztos, hogy ez a mikro vállalkozások terepe, de lehet, hogy Neked van olyan kapcsolat rendszered, hogy ezt is ki tudod használni. Te döntöd el, hogy hirdetésre költesz, vagy erre az influencer marketingre is be tudsz áldozni 50–100 ezer forintot, és abból már ez is elérhető.
Szóval, ha számodra ez a jó út és van rá pénzed, akkor nyugodtan próbáld ki.
Egy a lényeg!
Mérd, a megtérülést!
Legyenek világos céljaid és mérhető eredmények, hogy tudd, hogy Neked ez járható út, vagy sem. Megtérül a befektetésed vagy sem!
A Bit.ly‑t ismered, mi is sokat beszéltünk róla, tananyag volt.
Használd!