Képzeld el, hogy nyitsz egy kis tipp-topp boltot egy nagy lakótelep egyik 10 emeletesének az alagsorában. Nagyon szép az üzleted, nagyon jó termékeid vannak, és az áraid is kitűnőek. Várod a vevőket. Ráadásul nonstop vagy nyitva, hogy egyetlen vásárlóról se maradj le.
Nem jön szinte senki!
Néhány barátod meglátogat, megnézik, tetszik nekik, de inkább ez olyan udvariassági látogatás mindegyik. Néhányan betévednek az üzletedbe, de ez nem több napi 2–3 embernél.
Ahhoz, hogy nyereséges legyél, ahhoz napi minimum 150–200 vásárló kellene. Már pedig üzletet, vállalkozást azért csinál az ember, hogy nyereséget termeljen, ne veszteséget!
Így van ez a websitek esetében is. Csinálsz a nagy web óceánban egy pici website-ot, a több százmillió hasonló között. Miért éppen téged találjanak meg? Hogyan?
Nos a Google kitalált egy nagyszerű megoldást. Van egy kereső algoritmusa. A háttérben kis programok, úgynevezett pókok járják folyamatosan az internetet és szövik a hálójukat. Minden oldalról begyűjtik a fontos adatokat és egy hatalmas adatbázisba rendezik őket.
Amikor neked szükséged van valamire, akkor csak beírod a böngésződbe, mire vagy kíváncsi, és pár másodperc alatt eléd rakja a legfontosabb találatokat.
Mondjuk, éppen a kollagén italra vagy kíváncsi és beírod. A Google, azonnal, azaz 0,27 másodperc alatt! felkínál 156 000 találatot erre a témára. Azt mindenki tudja, hogy a Google fontossági sorrendben teszi eléd a találatokat, tehát az első 10 legfontosabb találat kerül az első oldalra, a következő 10 a másodikra és így tovább.
Tegyük fel nagyon alapos vagy és kíváncsi, megnézed még a harmadik oldalt is. De tedd a szívedre a kezed, az estek 90 százalékában nem jutsz el még a harmadik oldalig sem.
Ami nincs az első 10-20-ban az gyakorlatilag „nincs”!
Tehát a 155 980 darab website elő sem kerül!
Gyorsan átkattintasz a képek, és a videók fülre, mert már tudjuk, hogy a vizuális információ sokkal gyorsabban befogadható, feldolgozható, és bizony az agyunk energia takarékos üzemmódban akar dolgozni. Hajrá jobb agyfélteke! 😉
Most jön a varázslat!
Nézzük a matekját a dolognak. A „kollagén ital” kifejezésre van havonta 1300 keresés. Nem túl nagy piac. Ha ezt elosztjuk 31-el, akkor naponta 41–42 ember keresi.
Ha az én boltomban az egyik fő termék a kollagén ital, akkor elemi érdekem, hogy ezt a 41–42 embert becsábítsam az üzletembe!
Erre csak akkor van esélyem, ha a Google keresésekben benne vagyok az első 10–20-ban.
Vagy rengeteg pénzért, ezt a termékemet hirdetem agyba főbe, de ennek is van egy határa, mert az árrésnek el kell bírni a hirdetés költségét, úgy, hogy a költségek mellett még egy ésszerű nagyságú nyereség is maradjon!
Még egy megdöbbentő pillanat a keresések terén!
A felmérések azt mutatják, hogy aki az első helyen van az elviszi a keresések 49%-át! Aki a második helyet szerzi meg, neki jut 22%, aki a harmadik, az kap 12%-ot, aki a 4. az kap 7%-ot és a maradék 10%-on osztozik az 5–10-helyen lévő weboldal!
Lefordítva ezt a kereső, potenciális vásárlók számára, azt jelenti, hogy a napi 41–42 érdeklődőből az első helyezett elvisz 20–21 főt, a második, elvisz 9 főt, a harmadik 4–5 főt, a negyedik a maga 7% részesedésével kap 3 érdeklődőt, és az össze többi, azaz az 5–10. helyezett osztozik 4 vásárló jelöltön!
A 10–20. helyezettekről már ne is beszéljünk.
Szóval elemi érdekem, hogy elöl legyek a Google-ban!
Mi ebből a tanulság?
- Elég nagy piacon kell dolgoznom, hogy legyen elég érdeklődő a termékeim iránt!
- A TOP 10-ben kell lennem, hogy egyáltalán esélyem legyen organikusan „ingyen” érdeklődőket, vevőket szerezni, akik bejönnek a boltomba!
Hogyan tudok előre kerülni?
Hogyan tudok 155 980, de inkább 155 990 oldalt megelőzni?
Vagy, ha a videókat nézem, akkor 2 810 videót megelőzni?
Na erről a „titkos” tudományról fogunk holnap beszélni!