A 7 titkos Jobb Agyféltekés Online Marketing Sikerzóna
Az előző tudásanyagban már felfedtem a sikerzónák első lépésének a lényegét, a piactereket. Bár még csak éppen érintettük, de el kell indulnod valahonnan. Az első és legfontosabb szempont, amivel mindenképpen foglalkoznod kell az az, hogy ne a konkurenciától hangos /más, sokkal nagyobb hajóflottákkal, vagy esetleg kalózokkal teli/ vérvörös óceánokon vérezz el, hanem keress magadnak egy „csendes, nyugodt” kék óceánt.
Emlékszel?
Az előző tudásanyagnak ez volt a címe:
Ma, „A 7 titkos Jobb Agyféltekés Online Marketing Sikerzónáknak” a következő 6 részéből, egy újabbat fogok megmutatni:
- A piactered, célközönséged (pipa, ezt már tudod…..)
- Social Media hálód
- Sales Funneled (értékesítési csatornád) szerkezete, lépcsői
- A mágikus vonzerejű szövegírásod
- Automatizált hírlevél rendszered, edukációs folyamatod
- A hatékony Facebook hirdetéseid
- Jobb Agyféltekés vizuális kommunikációd
2. Social Media hálód
Ha kitaláltad és megvan a piacod, ideje „behálóznod”! Értheted ezt szó szerint is, és átvitt értelemben egyaránt.
A „szó szerint behálózod” alatt azt értsd, hogy ha megvan az a piaci szegmens, akiket, mint legjobbakat megcéloztál, pontosan tudod, kik a te ideális vevőid /kik azok az utasok, akik majd megtöltik a hajódat azért, mert érdekli őket az, amit szállítasz/.
Megcsináltad, kidolgoztad rájuk szabva a „buyer personádat”. Éppen ideje kapcsolatba lépni velük!
Tehát el kell kezdened egy kapcsolati hálót kialakítani /Létre kell hoznod a virtuális városállamokban a kis irodáidat/.
Ezt legkönnyebben a social média birodalmadon keresztül tudod megtenni /A Virtuális városállamokban lévő saját irodáidon keresztül/.
Most tegyük a fejedben helyre a dőltbetűs részeket:
Vannak nagy csomópontok az interneten, ahol nagyon sok vevő van. Ezeket mi, a Jobb Agyféltekés tanítás során csak „virtuális városállamoknak” nevezzük. Ezeken a helyeken kell, hogy legyen egy kis „utazási irodád”, amely szervezi a kapcsolatokat az érdeklődőkkel, ahová kiteheted az utazási ajánlataidat, és ahol felkeltheted az érdeklődést a hajód /website-od/ rakománya /terméked, szolgáltatásod/ iránt. Ezeknek az „utazási irodáknak” az a feladata, hogy utasokat szervezzen a hajódra.
Ilyen „virtuális városállam” a Facebook, az Instagram, a Pinterest, a Google+, a YouTube, a Twitter, hogy csak a legnagyobbakat említsem, a teljesség igénye nélkül.
Facebook: 5,4 millió magyar használja aktívan a legnagyobb közösségi hálózatot a platform saját adatai szerint.
Instagram: 1,1 millió magyar használja
YouTube: 3,849 millió magyar mondta azt, hogy használják a YouTube-ot.
Pinterest: 946 ezer magyar, többségében nők.
Twitter: 582 ezer magyar van regisztrálva, de csak a 2%-uk használja aktívan.
(Forrás: MediaQ)
Az a lényeg, hogy legelőször itt kell kiépítened stabil hadállásokat ahhoz, hogy az érdeklődőidet be tudd terelni a „sales funnel”-edbe, azaz az értékesítési csatornádba /A hajód recepciója/.
Ők azok a leendő utasaid, akikről azt gondolod, hogy az ideális vevőid, vagyis a „buyer persona”-id, azok, akiket kinéztél magadnak, akiknek azért írsz, hogy meg tudd mutatni a hajód rakományát.
Azt már tudod, hogy ezt két féle módon tudod megtenni.
Az egyik, az organikus mód /Utasok, kis shuttle buszokkal/, értékes tartalmakkal és rendszeres jelenléttel /Naprakész utazási irodai ajánlatok, akciók, szórakoztató anyagok, érdekes történetek, storyk/.
A másik módszer a fizetett hirdetések rendszere /A nagy kiránduló buszokkal érkező utasaid/. Ez egy külön fejezet, ez a 6. téma a sikerzónákban.
Az előbb azt mondtam, hogy „hadállást kell kiépíteni”. Ezek a kifejezések a katonai stratégiákból jöttek át a marketingbe. Mégpedig azért, mert a cégek, vállalkozók azt szokták meg, hogy a vevőkért bizony harcolni kell! Ez az öldöklés, a vörös óceán-okon zajlik. Ezért kell neked megtalálnod a magad kék óceán-ját.
De ne feledd, akár milyen jó kék óceánt találsz is magadnak, az nem lesz örökké kék, és nem lesz örökké a tiéd!
Mindig lesznek olyanok, akik előbb vagy utóbb rájönnek, hogy Te egy kincset találtál, és azt el akarják majd venni tőled. Sajnos, ehhez vannak hozzászokva, így szocializálódtak.
Tehát a Te mai kék óceánod holnap, holnapután igen nagy valószínűséggel, vérvörös óceánná változik majd. Ahogy a konkurenciád felébred és észreveszi, hogy lépéselőnyben vagy, azonnal rárepül a Te piacodra, a Te vevőidre, a Te kincsedre.
/Vagyis, ellepik a kék óceánodat a nagy hajótársaságok sokkal nagyobb hajói, felvásárolják előled az árukészletet, újabb és olcsóbb ajánlattal támadják be a te utasaidat, megtámadják a hajódat a kalózok …../
Naaaa, nehogy elkeseredj! Van egy jó hírem!
Te már pontosan tudod, hogy hogyan találj magadnak egy újabb kék óceánt, és ha ügyes és következetes vagy, akkor mire mások felébrednek, Te már egy újabb lépéssel előttük jársz. /Hiszen te elvonultál a felszínen láthatatlan tengeralattjáródba, hogy újabb és újabb tiszta, háborítatlan, kék vizeket fedezz fel/
Különösen igaz ez, ha használod az exponenciális gazdasági fejlődés mai alapelveit. Ennek részleteibe, most nem megyünk bele.
Arra, hogy hogyan csináld meg ezeket lépésről lépésre, vagyis, hogy hogyan találd ki és hogyan találd meg a saját kék óceánodat, és hogy mik az exponenciális gazdasági fejlődés alapelvei és azokat hogyan fordíthatod hasznodra, arra lesz később Számodra egy különleges ajánlatom.