
Hogyan tegyél szert konkurenciamentes piacterekre?
Hogyan lesznek mégis vevőid úgy, hogy nincs névlistád, és nem akarod felhívni a barátaidat, ismerőseidet, akiket nem láttál már vagy 10 éve?
Azt ígértük a tegnapi levelünkben, hogy mindezt kifejtjük és kínálunk rá megoldást is.
Íme:
Kék Óceán Stratégia Online piacterekre, nem csak MLM-eseknek!
Miért érdemes Neked ezzel foglalkoznod akár egy percet is, pláne, ha nem vagy MLM-es, hanem „hagyományos” vállalkozó vagy?
Mi az újdonság a hagyományos MLM-hez képest, az új, online marketingre épülő MLM üzletben?
A klasszikus MLM üzlet a Te személyes ismerősi körödet, és a személyes hitelességedet veszi kölcsön az MLM anyacég fejlődésének, épülésének érdekében. Azaz, veled együtt egy piaci szegmenset vesz magának.
Fogalmazzunk világosan.
Az MLM anyacég, két nagyon nehéz részt kiszervez a cégből.
Azaz a marketingjét és az értékesítését.
És csak akkor fizet Neked, ha dolgozol. Tehát nem kell eltartania, mint egy hagyományos üzletkötőt, nem ad fizetett próbaidőszakot, amikor betanulhatsz, nem ő fizeti a közterheidet, adóidat, hanem ez a te dolgod.
Nem kell a szabadságoddal foglalkoznia, sem a betegségeiddel, és persze nem fizet arra az időszakra Neked egy petákot sem!
Szóval, ha eddig ezeket nem tudatosítottad volna magadban az MLM üzleteddel kapcsolatban, akkor jobb, ha most már ezzel is tisztában vagy.
Ez nem jó vagy rossz, hanem egy helyzet, ez egy üzleti modell, amely vagy elfogadható számodra, vagy nem.
Más! Gondolom a névlista írásával és az ismerőseid, barátaid hívogatásával, már Neked is tele van a hócipőd, pedig a klasszikus MLM üzletben ez az első lépés!
Mutasd meg mindenkinek, mert nem tudhatod, mikor, kinek kell a portékád, szolgáltatásod. Ez egy kicsit sarkítva olyan dolog, mintha Te egy sétáló reklámtábla lennél és az ismerőseid és barátaid között járkálnál, elől-hátul egy nagy felirattal, „Vedd már meg a portékámat, mert tudom, hogy neked biztosan szükséged van rá!”
Valljuk be, a mai internetes világban ez elég nevetséges megoldás. Online világban, offline dolgozni.
Az online világban, online marketinggel úgy tudsz pénzt termelni, hogy – kis túlzással -, de akár a családod sem tudja, mivel foglalkozol, nemhogy a barátaid és ismerőseid. Kiber térben (cyberspace¹) építed az üzletedet, onnan szerzed az érdeklődőidet és a vásárlóidat.
Egy percig sem amortizálod le a baráti körödet felesleges ajánlatokkal, bemutatókkal. Senkit sem kell zaklatnod.
Nincsenek felesleges NEM-ek és nincsenek utolsó pillanatban lemondott találkozók. Sőt még a telefonhívásodat is felveszik legközelebb.
Ha csak egyszer is kipróbáltad az MLM üzlet bármelyik fajtáját, akkor pontosan tudod, miről beszélek.
Nyílván azt is tudod már, milyen érzés rádöbbenni, hogy elfogytak a nevek a listádról.
Ráadásul néha belefuthatsz abba is, hogy az agresszív és gátlástalan szponzorok némelyike, lemegy kutyába és nem csak azért megy veled az első találkozóidra, hogy téged tanítson, hanem, hogy ha Te netán nem válsz be az üzletben, akkor a Te baráti ismerősi körödben le tudja nyúlni azokat az embereket, akik esetleg hajlandók az üzlettel foglalkozni. Az sem baj, ha te kiestél, majd a helyedre lép alólad valaki. Szóval, kis ügyeskedéssel piacot szereznek, mert nekik már rég elfogyott a névlistájuk, és ami volt, már azt is háromszor elégették.
Íme, a hagyományos MLM-ből egy pici ízelítő.
Kicsit olyan ez a piacvásárlás, mint amikor a nagy EU‑s lázban Magyarország értékes ipari ágazatait külföldi cégek felvásárolták és utána leépítették azt.
A piacukat persze lenyúlták!
Talán a legjobb példa a magyar cukoripar kiherélése.
De nyugodtan sorolhatnám még a példákat napestig.
Nos, most már tudod. Ez a Vérvörös Óceán, amely gyilkos konkurenciaharcra épül.
Ezzel szemben, a Kék Óceán Stratégiát alkalmazó online üzletépítésben, nem az évtizedek alatt felépített baráti körödet, és a családod ismerőseit találod meg, és az ott örökölt, vagy felépült bizalmi tőkédet használod, hanem egy teljesen újat építesz magadnak, az internet Kék Óceánjában.
Tehát, ha ügyes, jól tájékozott, jó stratéga vagy,
akkor a Kék Óceánon építed az üzleted, és nem a Vérvörös Óceánon küzdesz az életben maradásért.
Van ennek az új stratégiának két fontos része, amit feltétlenül tudnod kell.
- A kék óceán stratégiát hagyományos módszerekre, hagyományos piaci szereplőkre, kicsikre és nagyokra találták ki. Az elmúlt 100 év tapasztalatai és statisztikái alapján. Ami azt jelenti, hogy a mai világra szabott apró módosításokkal, de a hagyományos vállalkozások is bizony így működtethetők.
- A másik, az, hogy amióta felfedezték és publikálták ezt a módszert, a világ nagyon megváltozott, pedig alig pár éve volt csak.
Ma már jelentős része az üzleti folyamatoknak és a forgalomnak online zajlik.
A jó hír az számodra, hogy ebben a megváltozott gazdasági környezetben még könnyebb alkalmazni a kék óceán stratégiát, mint a hagyományos feltételek között!
Ezt a kék óceán stratégiát, gazdaság történeti szempontból nem olyan régen, alig 12 éve publikálták a szerzők W. Chan Kim és Renée Mauborone. A könyvüket, a Harvard Business School Press-nél, Bostonban (2005) jelentették meg.
Mi a lényeg?
A Vörös Óceánon ugyan azt a kört leszel kénytelen megtámadni, amire a többi hasonló témában utazó vállalkozó, illetve MLM-es cég is lő, de a Kék Óceánon az alternatív közönség egy részét szerzed meg. Olyanokat, akik még nem vásároltak a témádban, mert nem tudták, hogy vásárolni akarnak a témádban!
Mit értek ezen?
Nos, a vevők hagyományos gondolkodásmódja az, hogy „kínálj nekem többet, kevesebbért” és ebből nem nagyon tudnak kilépni. Ezt szokták meg, mert erre szoktattuk őket.
Ez egy tipikus Vörös Óceán, azaz egy gyilkos versenyhelyzet.
Árakciókkal, egymás vevőinek elcsábításával, kő kemény konkurenciafigyeléssel és örökös harccal, pirruszi² győzelmekkel kikövezett út ez. Sok hulla szegélyezi ezt az utat. Veszélyes és kíméletlen pálya!
Mit tehetünk azért, hogy megtaláljuk a magunk versenymentes Kék Óceánját?
Nos, a kulcs, hogy a versenytársakról az alternatívákra, azaz a vevőkről, az iparágunk eddigi NEM vevőire tegyük át a fókuszunkat.
Na, bumm!
Ez még durvább, hiszen azoknak akarok eladni, akik „nem vevők”?
Az online marketingben, – ha jól csinálod -, lehetőséged van lézer pontossággal megtalálni azokat, aki egyrészt már vevők, de azokat is, akik ezeknek a vevőknek a „hasonmásai” de még NEM vevők! Még nem is tudják, hogy vevők akarnak lenni!
Ez egy óriási piaci potenciál számodra!
A Facebook, már több mint 10 éve figyeli a legapróbb rezdüléseidet is a Kiber térben. Csakhogy tisztában legyél vele, ma Magyarországon 5 millió 400 ezer Facebook profil van. Tehát a felnőtt, piacképes lakosság igen nagy százaléka beköltözött már ebbe a „Virtuális városállam”-ba.
A Facebook, a saját adatelemzései kapcsán, halál pontosan tudja, ki az, aki már vásárolt online, milyen értékhatárban, milyen fajta termékeket és még sorolhatnám tovább, mi mindent tud rólad.
Vagyis, egy pillanat alatt össze tud állítani neked „hasonmás kört”, olyat, amilyet éppen Te szeretnél. (És már kész is a „névlistád”!)
Ez pedig fantasztikus, hiszen mindezt eladja neked a Facebook! Csak hirdess nála és tudd, hogy kikre akarsz „célozni”, kik tartoznak a te potenciális vevőkörödhöz, vagyis kik a te Buyer personaid!
Olyan célközönséghez juthatsz el, akik igen nagy valószínűséggel vásárolnak majd Nálad, ha ügyesen végig viszed őket az értékesítési csatornádon. Remek edukációs folyamattal az érdeklődőidből szépen vevők lesznek.
Ne feledd, nem ajtóstól rontunk rájuk!
Ez egy precízen megtervezett értékesítési folyamat kell, hogy legyen, a tökéletes piactéren!
A Facebook a barátod! ?