A működő Online MLM Szisztéma alapjai
Jelenleg az a helyzet, hogy irtó kevesen csinálnak igazi, használható online marketinget MLM rendszerekben.
Nagyon kevés olyan nagy MLM vállalkozás van, aki kifejezetten erre fejleszt, és éppen ezért az MLM vállalkozók is kevesen ismerik a módszert.
A 3+1 legfontosabb ok, ami miatt nem erőltetik maguk az MLM cégek sem, mert…
- Nehezen másolható, márpedig az MLM rendszerek évtizedek óta a másolhatóságra építenek. Ezért hangoztatják azt, hogy bárki elkezdheti, akinek vannak olyan céljai az életben, amit nem tud elérni a jelenlegi élethelyzetével.
- Az online marketing egy komoly szakma, amelyhez friss internetes és a marketinges tudás kell, tehát felkészültség oldaláról semmiképpen sem alacsony a belépési küszöb. Nem elég megvenni az induló csomagot a cég termékéből, vagy szolgáltatásából.
- Van egy harmadik is, ez pedig az, hogy aki online MLM rendszert akar működtetni, annak az egészet valóban vállalkozásként kell kezelnie, nem csak egy szabadidős laza mellékesnek. Ezzel az attitűddel nem megy. Egyébként, ha nem online, akkor sem megy ezzel az attitűddel.
Az első pontban említett másolhatóságra épülő rendszerépítkezés nagyszerű dolog, mert még gondolkozni sem kell, de mi van akkor, ha az, akit másolsz, az sem gondolkozik vállalkozóként?
Az MLM egy szakma, akár hagyományos a módszer, akár online marketinges.
+1. Itt pedig visszatérek a harmadik pontra.
Az MLM cégek attól félnek, hogy egy-egy ilyen online marketingre épülő rendszer felállításával és annak a tagok által való félre értelmezésével és nem megfelelő használatával az emberek tele szemetelik az online teret, ami sem a cégnek, sem pedig a tagoknak nem lenne jó. A Facebook már eleve most is hátrányosan megkülönbözteti a hirdetéseiben az MLM típusú vállalkozásokat.
Talán ezek a legfontosabb momentumok, amelyeket a nagy MLM-es vállalkozások is éreznek, ezért nem erőltetik az online marketing rendszerek működtetését. Nem költenek pénzt a fejlesztésekre, a programokra, a képzésekre.
A legtöbbje, meg sem próbálja kitalálni azt az arany középutat, aminek az ismerete átadható úgy, hogy abból a tagoknak, és a cégnek is haszna származzon. Attól félnek, hogy nehezen kezelnék le az ezzel járó megterhelést, és a sok hibaforrást.
Persze mint mindenhol, itt is vannak kivételek. Itt is van 1–2 olyan nagy cég, amelyik használható és könnyen másolható programot ad a tagok kezébe.
Ezek a profi online marketingre épülő programok azonban nem tévesztendőek össze azzal, hogy egy cégen belül online felületek segítik a tag munkáját. Ezek a napi rutint segítő online felületek ne tévesszenek meg senkit, mert ezek olyan messzire vannak az online marketingtől, mint Makó Jeruzsálemtől.
Nézzük, miket lehet online felületekkel segíteni, hatékonyabbá tenni:
- A regisztrációt
- A megrendeléseket
- A fizetéseket (bevétel-kiadás oldalon)
- A logisztikát, a termékek kiszállítását
- A Webirodát
- Az oktatás egy részét,
- Emailek kiküldését, termékismertetők, pdf-ek, ppt‑k, videók, stb.
- Vevőkövetést, levelezést
- Webkonfikat
Tehát, ezek alapvetően nagyon fontos internetes eszközök, amelyek kényelmesebbé teszik a munkánkat, de ezek használata még nem online marketing és pláne nem online MLM rendszer.
Az alapvető különbség az, hogy egy online MLM rendszerben pont a legnehezebb részt kell megtervezni és megépíteni. Ez pedig az érdeklődő szerzés, az adatbázis építés. Ők lesznek majd azok, akikkel kommunikálhatunk, és akiket végigvihetünk egy edukációs folyamaton, amíg vevő nem lesz belőlük.
Egy ilyen érdeklődő szerző és vevő generáló, valóban nagyrészt önműködősíthető online marketing rendszernek van…
- egy hirdetési stratégiája,
- egy jó megtervezett célpiaca,
- egy termék lépcsője és termék stratégiája,
- egy több lépcsős értékesítési csatornája
- egy tervezhető edukációs folyamata és
- van egy több szintű hírlevél rendszere.
Ez a minimum, ami kell ahhoz, hogy egyáltalán online marketing rendszerről beszélhessünk.
Ehhez pedig
- ki kell találnod az üzleti stratégiádat,
Vagy eleve úgy válassz MLM céget, hogy erre az alkalmas legyen, vagy, ha már elköteleződtél egy céghez, akkor vizsgáld meg, hogy a termékeid, szolgáltatásaid, milyen mértékig online marketingesíthetők, illetve mennyire automatizálhatók az értékesítési folyamatok. Ez nyilván függ a terméktől, szolgáltatástól, de sokszor az MLM cég szabályzata is sok féket állít be, - meg kell tervezned a folyamatokat,
Elejétől végig tudnod kell, kik lesznek a lehetséges érdeklődőid, hogy az érdeklődőidet honnan hová vezeted, juttatod el. Meg kell tervezned pontosan a vevő útvonalat, az edukációs folyamatot, a vásárlási folyamatot, a szintlépéseket stb. - meg kell csinálnod a stratégiád elemeit,
Ez a terv bizony egy hosszú, és szerteágazó folyamatábra.
Amikor mi az első ilyen rendszerünket terveztük pár éve, egy fekvő A/4‑es papíron kezdtük, és mire a végére értünk, addigra kb. 4 méteres lett az a lapsor, ahol elfértünk. - össze kell kötnöd a rendszerelemeket,
Ez már komoly webmesteri feladat. Nem kell mindent Neked csinálni, mert ezek az apróbb, nagyobb részletek, sok technikai buktatót tartalmaznak. Ennek egy jelentős részét érdemes kiadni tapasztalt szakembernek. Amikor már tudod, hogy hogyan működik egy profi online marketing rendszer, tudni fogod azt is, hogy mikor, mit érdemes szakember kezébe adni. - rengeteg hasznos tartalmat kell hozzá írnod,
Nos, ezt az elején mindenképpen Neked érdemes csinálni! Persze ez is kiszervezhető adott esetben, de amíg összeáll a rendszered, addig Te vagy a kapitány, és Te mondod meg, mi hogyan és mikor működjön.
Az elején elmondtam, hogy ezt nem lehet félvállról venni, és heti fél órában, két telefon és három sorozat megnézése közben menedzselni. Ehhez komoly vállalkozói szemlélet és szervező készség kell. Ha már van egy kis tapasztalatod is benne, az kifejezetten előnyös.
Az elején azt is mondtam, hogy a nagy MLM-es cégek többsége, többek között, ezért is ódzkodik az online marketinges módszerek tömeges elterjesztésétől, mert rengeteg a hibalehetőség, amit sikertelenség esetén könnyen varrnak az ő nyakukba a csalódott, „gyors milliomos” jelöltek.
Az online MLM is egy szakma, amit most könnyen megtanulhatsz, átláthatsz, lépésről-lépésre begyakorolhatsz a Jobb Agyféltekés tanfolyamainkon.
Most arra készülünk, hogy a kezedbe adunk valami olyat, amiből az alapokat elsajátíthatod, és amikor ez megvan, és kész vagy tovább lépni, akkor lépésről-lépésre, – a saját géped előtt ülve -, fel is tudod építeni a teljes stratégiádat, majd a website-odat, a menüpontjaidat.
Meg tudod tervezni a célközönségedet, és azt, hogy hogyan akarod elérni őket.
Segítünk hirdetéseket, hírleveleket, posztokat, blogokat írni és persze megmutatjuk azt is, hogy hogyan tudod azokat közzétenni, kiküldeni, megosztani, automatizálni.
Szóval tedd zsebre a tudást és vedd elő bármikor, amikor szükséged van egy kis segítségre!
Jó szelet kívánunk neked!
Figyeld a holnapi emailedet!